Prvenstvo Hrvatske, Seniori, Vijesti / 5. srpnja 2020.

PRVENSTVO HRVATSKE – Osvrt nakon polufinala

Hrvatski klasik za naslov prvaka

Prvaka 29. Prvenstva Hrvatske u vaterpolu dat će ogledi Juga Adriatic osiguranja i Mladosti. Četvrtu godinu uzastopno u finalima se sastaju upravo ova dva kluba. U biti, još jesenas uoči početka Regionalne lige koja je ujedno i temeljni dio državnog prvenstva, najveći su izgledi za završne dvoboje pripali upravo Gosparima i Žapcima. Ne bez razloga.

Riječ je o dva kluba koja su puna reprezentativaca. Najviše jasno hrvatskih, ali i onih iz SAD, Rusije, Grčke, Rumunjske, Srbije… Odreda najbolji od najboljih. Ujedno, oba su kluba imali iza sebe i sjajnu sezonu u Ligi prvaka za čiji se završni turnir, koji nažalost nikada neće odigrati, Jug Adriatic osiguranje i matematički plasirao, dok je Mladosti nedostajalo puko odrađivanje forme. To su dva sastava koja su se već i sastala ove sezone u jednom finalu (Hrvatski kup, u studenom prošle godine u Splitu). Dva kluba koja privlače najveću pozornost, od navijača do medija. Konačno, oba su sastava svojim igrama tijekom cijele sezone i opravdali jesenas na sebe preuzeto breme favorita za finale.

No, prije još pokojeg slova o finalistima, ipak se valja malo osvrnuti na polufinala. Jug Adriatic osiguranje je vrlo suvereno, s pobjedama od 11 odnosno 10 golova razlike, premostio šibenski Solaris. Rekli bi mnogi i bez po muke, te pritom ne bi ni pogriješili. Za razliku od Dubrovčana, Mladost je u bazenu morala ‘proliti’ podosta znoja. Zagrepčani su također do finala došli kroz minimalna, dva polufinalna ogleda, ali u oba je navrata njihov suparnik, splitski Jadran poražen s tek golom zaostatka. To pak potvrđuje i još jednu tezu iz jeseni 2019. Onu da u Hrvatskoj ove sezone imamo tri jaka, kvalitetna sastava. Splićani su usudili bi se zapisati čak nadmašili sebe i očekivanja. Cijelu su se sezonu borili s problemima ozlijeđenih igrača (Šetka, Krapić, Dužević…), a ta ih je sudbina nastavila pratiti i u polufinalima (Burić odnosno Pejković). Vrlo bitna stavka je i činjenica da su jadranaši platili najveći ‘ceh’ u onoj korona-stanci jer tada su iz kluba otišli Zović i Power, te stoga na njih trener Smodlaka nije mogao ni računati. Za razliku od njih, i Mladost i Jug Adriatic osiguranje su nastavili u istim sastavima kao prije prekida natjecanja. Nešto na što se nikako nije moglo utjecati, ali ne treba niti smetnuti s uma i ne spomenuti.

Upravo je Jadran ove sezone potvrdio draž koju nudi natjecanje u kojem postoje više od dva izjednačena kluba. Hrvatsko vaterpolsko prvenstvo i inače je u usporedbi s prvenstvima u nekim drugim loptačkim sportovima u nas, puno neizvjesnije, samim time dinamičnije, zanimljivije. Baš kao što je Jadran tijekom sezone jednom uspio iznenaditi (pobijediti) jugaše, tako su sada iznenadili mnoge sjajnim izvedbama protiv mladostaša, iako im Mladost očite ne ‘leži’ jer su ove sezone izgubili sve međusobne susrete. Bilo bi doista sjajno kada bi, pa baš i na tragu ovih polufinala, Jadran ipak uspio pronaći neku unutarnju snagu i ostati i za sljedeću sezonu jak, čvrst, visokokvalitetan. Bilo bi sjajno kako zbog tog kluba koji ove godine baš slavi prvo stoljeće postojanja, tako i zbog hrvatskog vaterpola, naše lige.

Što se pak tiče predstojećih finalnih ogleda u Dubrovniku odnosno Zagrebu, zasad ćemo ga samo najaviti kroz nekoliko brojki. Dvije smo već objavljivali – jugašima je ovo 23., mladostašima 22. finale Prvenstva Hrvatske. Apsolutni rekorderi. No, to je ujedno i najčešći finalni par jer su Mladost i Jug dosad međusobno u čak 15 sezona odlučivali o najboljem. Činjenica da je Mladost teže došla do finala ne mora nužno značiti i da su Zagrepčani stoga u podređenom položaju. Prvo, igrali su protiv jačeg suparnika; drugo, njihova dva polufinala protiv Jadrana sigurno su im dali i iskustvo više.

Podsjetimo, finalna se serija za naslov prvaka države igra do trećeg dobivenog susreta odnosno maksimalno je moguće uživanje u 5 utakmica. Predviđeni termini su:

– 18. srpnja  18:45  (Dubrovnik)

– 22. srpnja 18:45 (Zagreb)

– 25. srpnja 20:15  (Dubrovnik)

– 29. srpnja  20:15 (Zagreb)

– 2. kolovoza  20:15 (Dubrovnik)

Međutim, prije toga slijedi uvertira s borbom za još jedan trofej. U Dubrovniku će se 14. i 15. srpnja odigrati završni turnir Regionalne lige, a polufinalni parovi su Jug Adriatic osiguranje – Jadran Split, te Mladost – Jadran Herceg Novi.