Prvenstvo Hrvatske / 3. listopada 2021.

PRVENSTVO HRVATSKE – Osvrt na 1. kolo

Visoke, uvjerljive pobjede tri prvoplasirane momčadi iz prijašnje sezone, te jedna neizvjesnija utakmica na Kantridi. To bi mogao biti sažetak prvog kola nove, ukupno 31. sezone državnog vaterpolskog prvenstva koje je u nas otpočelo jučer, u subotu, 2. listopada. Zanimljivo da su spomenute tri najbolje momčadi iz lanjske sezone igrale svojevrsne, mini ili lokalne derbije.

Tako je Mladost ‘gostovala’ u svom gradu kod Medveščaka. Medvjedi du davno, prije više od dva desetljeća uspjeli pobijediti Žapce, a ta je pobjeda ostala ubilježena i kao jedini trijumf Medveščaka nad starijim bratom u samostalnoj Hrvatskoj. Ostat će tako još neko vrijeme, neovisno velikim promjenama u svlačionici Mladosti koji su aktualnom prvaku ‘istrgnuli’ gotovo pa cijelu prvu šampionsku postavu. U vodi bazena na Sveticama to se ipak nije dalo za zamijetiti. Trinaest pogodaka razlike (19:6), maksimalna i potpuna kontrola igre i rezultata s čak 9 različitih strijelaca, tomu govori u prilog.

Slično se može utvrditi i za korčulanski dvoboj KPK i Jug Adriatic osiguranja, dvoboj prvoligaša iz iste, naše najjužnije županije. Jugaši su ostvarili pobjedu s najvećim brojem postignutih golova (22:9), iako nekompletni. U sastavu naime nije bilo ljetošnjeg pojačanja, povratnika Mare Jokovića koji je nazočio, uz odobrenje kluba dakako, a na zamolbu Hrvatskog olimpijskog odbora, Općoj skupštini europskih sportaša koja je održana u Dubrovniku. Kolege su mu se u isto vrijeme u bazenu Gojko Arneri, prve dvije četvrtine ‘zagrijavale’ (10:7 za jugaše), a onda su razvili jedra i ‘zaorali brazdu’ do konačnih 13 razlike.

Na Poljudu pak gradski derbi, Jadran protiv POŠK-a. Trener jadranaša Mile Smodlaka imao je dogovor s igračima prije utakmice

– “Ajde da ne primimo više od 3 gola”.

I nisu! Završilo je 19:3. To što su sva tri primili odmah u prvoj četvrtini, manje je bitno. Ili ih je možda baš ta činjenica dodatno i do maksimuma motivirala da ne daju više posla svojim vratarima Podrugu odnosno Aniću. Pune 24 minute i 9 sekundi Jadran gola primio nije, dok su s druge strane ‘izrešetali’ vratara Eugena Sunaru. No, ne treba se Eugen previše zbog toga živcirati jer će mnogi još vratari imati problema ove sezone s napadačkom napasti sa Zvončaca.

Konačno, Rijeka. Bilo je zanimljivo u dvoboju trenera koji su igrali svojedobno zajedno u reprezentaciji i osvojili naslov svjetskog prvaka 2007.; Igor Hinić protiv Zdeslava Vrdoljaka. Zdejo i njegovi mornarevci su ovog puta bili bolji. To su pokazali, dokazali u bazenu, iako su pred kraj zamalo kompromitirali vodstvo od 2-3, u jednom trenutku i 4 gola razlike. Završilo je naime s minimalnih 10:9 za Mornar BS protiv Primorja EB i sa zadnjim šutom Riječana četiri sekunde prije kraja.

Ovo premijerno kolo još nije okončano, budući da se u srijedu ima za odigrati derbi susjeda, gradova u stalnom sportskom suparništvu, utakmica između Zadra 1952 i šibenskog Solarisa koji se ove nedjelje pak i službeno plasirao u drugi kvalifikacijski krug Eurokupa.