Veličina fonta
Disleksija
Kontrast
Prvenstvo Hrvatske, Seniori / 23. srpnja 2020.

PH: Osvrt nakon druge finalne utakmice

Jednom kada ova nevolja s aktualnom pandemijom virusa bude pobijeđena na cijelom planetu, te kada će se na svim meridijanima i paralelama, iznova i posvuda zaigrati vaterpolo, legitimno je vjerovati da će naš vaterpolo, naši reprezentativci, kao i klubovi biti u prednosti. I tada ćemo odvrtjeti u glavi ‘film’ iz sezone 2019./20. Ove sezone koju sada živimo, kojoj sada svjedočimo. Sezone u kojoj je makarski Galeb svladao renomirani splitski klub kakav je POŠK i zauzeo mjesto ispred njega u Hrvatskom prvenstvu. Sezone u kojoj, malo možda ‘ispod radara’ za najširu javnost, protječu ludo zanimljivi dvoboji Jadrana i Solarisa koji će odigrati maksimalan broj utakmica u borbi za treće mjesto. Konačno, sezone u kojoj gledamo skoro pa mitska finala Mladosti i Juga Adriatic osiguranja.

Posljednje, odigrano u srijedu u Zagrebu, spada među takve. Poraženi (Mladost) u svojoj ljutnji ili potištenosti nisu zamijetili, pobjednici (Jug AO) u svojoj sreći također vjerojatno nisu bili svjesni što su uspjeli, zajedničkim snagama. Po kiši i grmljavini, pod sivim olujnim oblacima iznad Zagreba, ‘izvukli’ su iz suhih domova unatoč prijenosu na HTV 2, najmanje 200-tinjak gledatelja na tribine (više po novim pravilima nije ni moglo biti). Ne samo izvukli, već ih ondje i zadržali cijelo vrijeme utakmice. Nitko nije bježao doma! Tražila se neka zaštita od kišnih kapi, improvizirani krov, kišobran, kapa, šešir… ali doma se nije išlo. Svi su gledali vaterpolo i sudar divova. Grandiozna slika! Koju možda čak niti danas nismo svi svjesni, ali postat ćemo uskoro. Ljude ne možete zadržati, uvjeriti na ostanak na nekom mjestu na kojem kiša lije, ako ono što nudite nije jedinstveno. Nema te blještave reklame koja bi mogla ljude prevariti pri zdravom pogledu. No, gledatelji će ostati ako im ponudite ukupno nešto više od sat vremena vrhunskog sportskog nadmetanja, maksimalnog napora obiju strana, apsolutne otvorenosti i zanimljivosti do posljednje sekunde. Takvo što u ovom trenutku, mi bi pridodali i ne baš samo u ovom trenutku, nudi upravo hrvatski vaterpolo.

Netko će reći kako se sami hvalimo, što nije pohvalna osobina, međutim ovdje nije riječ o tomu. Dostatno je pročitati inozemne medijske izvore, portale i novine izvan Hrvatske i njihov prikaz i tada shvatite kako ono što nam nude u ovoj finalnoj seriji Jug Adriatic osiguranje i Mladost jest doista svjetski vrijedan proizvod. Imamo se čime podičiti.

Uostalom, kada drugi put u 4 dana peterci odlučuju pobjednika, tada je bjelodano da smo u pravu što se neizvjesnosti tiče. Čak četiri puta tijekom utakmice smo svjedočili preokretima (2:0 – 2:3, 2:3 – 4:3, 4:3 – 4:5, 6:9 – 10:9). Svaki je vratar tijekom 32 minute obranio po jedan peterac, a u raspucavanju su ‘skinuta’ ukupno tri peterca. Ponovo smo imali jednog junaka s velikim brojem pogodaka (Fatović, 5 golova ili polovicu cijele momčadi Juga Adriatic osiguranja), ali i jednog koji je dao više no u prijašnjim susretima ova dva kluba (Lovre Miloš – 4 pogotka).

Mladost je ponovo dokazala da za nju nema izgubljene utakmice jer su se Žapci vratili s minus 3 i došli nadomak pobjede, povevši 10:9. Jugova pobjeda i drugi put ostvarena petercima dokaz je ne baš samo odličnog vratara, već i određene razine psihičke stabilnosti, koncentracije, mirnoće, pa možda i veće vježbanosti ovakvih udaraca. Kako onda takvoj utakmici odoljeti? Ma, ostali bi i da su “sjekire padale”. Ovo valja pogledati i u ovomu uživati. Srećom pa se bliži nova prilika, vrlo skoro, već predstojeće subote.

Subote u kojoj Jug Adriatic osiguranje ima prvu priliku za ‘zakucavanje’, za osvajanje nove zvjezdice prvaka. U biti, s vodstvom 2-0 u finalnoj seriji, Dubrovčani su u velikoj, velikoj prednosti. Iako ćemo i opet upozoriti na činjenicu kako nije pametno nikada Mladost unaprijed otpisivati. Spektakl se nastavlja i sve je i dalje moguće.