A reprezentacija, Vijesti / 1. srpnja 2024.

Osvrt na Hrvatska – Mađarska

Naša seniorska nacionalna momčad koja se priprema za Olimpijske igre u Parizu, s nedjeljnom je prijateljskom utakmicom protiv Mađarske (16:15) ušla u vrlo intenzivan pripremni dio ispunjen ogledima, ‘ispitima’ u vodi odnosno utakmicama. Naime, minula nedjelja na otvorenom bazenu uz Savu uz vrlo lijepo ispunjenu tribinu, te koloritno ukrašenu crveno-bijelim kvadratićima jer svi su navijači došli u majicama, ‘oboružani’ zastavama, hrvatskim vaterpolskim kapicama i sl., sve je to tek početak. Ovog tjedna Barakude primjerice čeka i iznimno jaki turnir na Sardiniji.

No, vratimo se ipak još malo sparing-pripremama s Mađarima i službenoj utakmici koju smo okončali pobjedom petercima. Kao što je naveo i izbornik nakon utakmice, a što smo uostalom i najavili, rezultat je potpuno nebitan. Pobijedili ili izgubili i s 5 razlike u ovakvim, test-utakmicama, sve je to samo i jedino… priprema. Dakako, to ne znači da se ne radujemo pobjedi, pa bila ona i u prijateljskom ogledu. Kao što je naveo izbornik Ivica Tucak nakon susreta – „generalno gledano jako dobra provjera s kojom je zadovoljan”.

Slično su razmišljali i igrači.

Bukić: S dobrom obranom, lakše je u napadu

Još smo umorni naravno nakon onog prvog dijela i fizičkih priprema u Kranju. No, vjerojatno isto vrijedi i za Mađare. Ova nam je utakmica poslužila malo za pripremu, za uigravanje. Rezultat nije nešto osobito bitan, ali ipak pred domaćom publikom lijepo je pobijediti. Imamo još 3-4 službene utakmice. Svaku trebamo iskoristiti što je najbolje moguće – rekao je Luka Bukić.

Obrambeno je Hrvatska u prve dvije četvrtine djelovala sjajno. Uostalom, sredinom druge dionice bilo je čak 6:1 za Hrvatsku.

Obrana nam je jedan od naših najvažnijih dijelova igre i kad igramo dobru obranu, lakše nam je u napadu igrati. Možda nije baš realno Mađare tako dugo u utakmici ‘držati’ na jednom postignutom golu, ali mislim da smo stvarno igrali odličnu obranu i da nam je to neki pokazatelj kako bi trebali nastaviti dalje.

Fatović: Dobro je igrati protiv jakih

Četverostruki strijelac, najučinkovitiji na utakmici, Loren Fatović nakon utakmice je spomenuo.

Utakmica s Mađarima je mislim bila čak i lijepa za gledati, ali svakako da tu ima još dosta pogrešaka. Mislim da ni mi, ni Mađari još nismo na vrhunskoj razini, što je i logično. Mi ćemo sigurno našu igru još popravljati do Pariza. Ovaj tjedan idemo na turnir na Sardiniju, čekaju nas kasnije i Amerikanci u Šibeniku. Imat ćemo odlične provjere protiv vrhunskih momčadi. Znamo koliko će nam težak turnir biti u Parizu i zato mislim da nam je i dobro igrati, pripremati se s tako jakim momčadima. Iz dana u dan ćemo popravljati našu igru i nadam se u top-formi doći na Olimpijske igre u Pariz.

Slatke brige za izbornika

Što se tiče igračkog kadra kojeg naš izbornik ima na raspolaganju, on se čini impozantnim. Trenutačno je 19 igrača na pripremama, jasno samo je 13 bilo u zapisniku susreta protiv Mađarske, ali svi će dobiti priliku. Potvrdio je to i izbornik Tucak.

Apsolutno, uostalom mi ćemo već sad u ponedjeljak igrati, ali zatvorenu utakmicu s Mađarima i svi će sada dobiti priliku. Imamo turnir na Sardiniji, mijenjat ćemo. Mislim da sam čak i blizu sastava za Pariz, kako bi želio da on izgleda. Imam još jedno tri upitnika da se tako izrazim, te ću uistinu do zadnjeg dana vagati što je najbolje, ali meni ovo već sada izgleda dobro i lijepo.

Dodali bi, konačno slatke brige za našeg izbornika. Svi su na okupu, nema zdravstvenih problema, onih 13 protiv Mađara su bili vrlo, vrlo dobri, a opet još 6 koji su sve to gledali s tribina su na istoj razini.

Ono što je potrebno i za poželjeti je imati širinu. Od ‘mobilizacije’ igrača pa dalje. Najgore je kad imate igrače koji su sigurni da igraju jer onda koliko god trener težio, kako je to pokojni Ćiro Blažević govorio, galvanizaciji momčadi, to ne ide. Ovako, kad se na terenu svatko bori za svoje mjesto, to je sjajno. Ja sam u Kranju rekao dečkima – „Putnika sigurnih nema”. Oni su svi moja djeca koje ja jako volim od prvog do zadnjeg, ali moram odabrati 13 igrača. Meni je to strašno teško i kada dođe taj dan, bit će mi nevjerojatno težak jer mene to pogodi jako kao čovjeka, kao osobu. Znam što svakom igraču to znači, ali ja moram donijeti odluku koja je najbolja. To smo jasno iskomunicirali na početku priprema i tu neće biti problema. Najboljih 13 koje Hrvatska ima u tom trenutku, po mojoj i procjeni mojih suradnika, će putovati u Pariz. Nema starih zasluga, nema ničeg što je bilo ranije, samo ono što je i kako danas i kako bi trebala izgledati naša reprezentacija – odlučno će i jasno izbornik Tucak.

Hrvatska reprezentacija će u srijedu već put Sardinije, u Italiju na vrlo jaki turnir od četvrtka do subote. Na Sardiniju ide 19 igrača koji su sada u Zagrebu?

Vidjet ćemo. Možda skratim za jedno ime, ali to još nisam odlučio – zaključio je izbornik Ivica Tucak.

Podsjetimo, Barakude će u gradu Algheru (44.000 stanovnika) na Sardiniji igrati na iznimno jakom turniru. Uz Hrvatsku ondje će se nadmetati Italija, Španjolska i Grčka. Podsjetimo, ove godine na EP u našoj zemlji, te na SP u Kataru, na pobjedničkom postolju oba turnira su bile iste tri reprezentacije – Hrvatska, Italija i Španjolska. Uz moćnu Grčku, srebrne s OI u Tokiju 2021., Sardinia kup je nedvojbeno najjači pripremni turnir u svijetu vaterpola prije Igara u Parizu.