Veličina fonta
Disleksija
Kontrast
Prvenstvo Hrvatske, Seniori / 31. svibnja 2021.

Osvrt na domaću klupsku sezonu 2020./21.

Prije gotovo tjedan dana, petom finalnom utakmicom državnog prvenstva za seniore, u Hrvatskoj je okončana muška natjecateljska sezona 2020./21. Istina, još je jedan naš klub ostao u punom pogonu. Dubrovački Jug Adriatic osiguranje ovog tjedna čeka euro-kulminacija odnosno završni turnir Lige prvaka (Beograd, 3. do 5. lipnja), ali to nas ne sputava u kratkim barem crtama osvrnuti se na domaću, hrvatsku klupsku sezonu.

Godina praznih tribina

Natjecateljska godina iza nas bila je prva, a toplo se nadamo i posljednja koja je odigrana u uvjetima koji su svima nama koji volimo sport općenito, ipak pomalo tužna. Bila je to sezona praznih tribina ili bez mogućnosti nazočnosti gledatelja na utakmicama. O povremenim odgodama utakmica, izolacijama i sličnom da ne govorimo. Dakako, nema to veze s vaterpolskim sportom, niti sportom općenito jer je cijela sezona u Hrvatskoj, ali i Europi bila posve identična. Iz razumljivih epidemioloških razloga, poradi sprječavanja širenja zaraze, moralo se pribjeći najmanje popularnoj metodi – zatvaranju vrata bazena.

Sada smo tek shvatili koliko ponekad i skroman broj posjetitelja može biti ‘velik’, koliko zna biti poticajan. Sport, utakmice bez gledatelja su poput juhe bez soli. Može se odigrati, ali… nešto tu fali. Zna se jasno što. Poneki huk s tribina, povik, pljesak, zvižduk. Sasvim drukčije dakako od odigravanja u pomalo sterilnim uvjetima praznih bazena. Čak su tada i slavlja u trenucima uspjeha, pobjede manja, a poraženima isprazna tišina predstavlja još veći muk.

No, da se ne vraćamo ili ne podsjećamo, valja odati priznanje prije svega svim igračima i trenerima, ali i službenim osobama što su i u takvim uvjetima zadržali usredotočenost, te uvijek davali sve od sebe. Uz još jednom, nadu da nam se ovakva sezona ne ponovi.

Kruna ‘preselila’ na kontinent

Nakon 13 godina u kojima je najbolja momčad u Hrvatskoj dolazila u pravilu sa sjevernog ili južnog Jadrana, iz Rijeke ili Dubrovnika, tek završene sezone pehar za najboljeg ‘preselio’ na kontinent, u Zagreb. Mladost je postala prvakom, štoviše s osvojenim i Kupom odnosno dvostrukom krunom, bez sustezanja se može zapisati – najbolji vaterpolo protekle sezone igrala je družba iz Jarunske ulice ili uz Savu. Zagrebački je klub oformio doista jaku, respektabilnu momčad, te je sukladno tomu tako igrao i na koncu požnjeo plodove rada.

Jugova sezona bez trofeja

U sportu nije apsolutno nikakva sramota neku sezonu ostati bez trofeja. Uostalom, pretendenata je puno, a pokal je samo jedan. Međutim, kada div-klub kakav je dubrovački Jug odigra sezonu u kojoj nije osvojio niti jedan trofej (mislimo na isključivo domaća, hrvatska natjecanja), onda je to ipak vijest. Barem za notirati. Posebno jer se takvo što zadnji put dogodilo 2014./15. Dakle, prije šest godina. To dakako baš nimalo ne umanjuje veličinu dubrovačkog kluba, a štoviše skloniji smo vjerovati da bi ih moglo samo motivirati više da se sljedeće sezone vrate starim navikama.

Najugodnije iznenađenje

Ovaj naslov bespogovorno pripada zagrebačkom Medveščaku. Klub iz sjenie ‘starijeg brata’ u istom gradu (Mladosti u Zagrebu), proljetos je ozbiljno skrenuo pozornost na sebe. Možda je Medvjedima išlo na ruku što su škole i fakulteti bili zatvoreni ili s nastavom ‘na daljinu’, pa je to onda omogućavalo još malo veću posvećenost treninzima. Posebno u kvantitativnom pogledu, ali i neovisno tomu Medvjedi su u drugoj polovici sezone prvo suvereno osvojili prvo mjesto u tzv. Ligi za ostanak, temeljem čega su se onda plasirali u ‘gornji dom’ i Ligu za prvaka. Ovdje su ‘skinuli’ ili eliminirali Mornar BS, te na koncu došli do 6. mjesta u Prvenstvu Hrvatske. Dugo već nisu bili bolje plasirani.

Najmanje 2 kandidata za trofej

Najveća snaga hrvatskog vaterpola već godinama jest što u našem sportu, iz sezone u sezonu, imamo najmanje dva, a ponekad i tri kluba koji se bore za vrh. Izvrsno za kvalitetu utakmica, ‘odrastanje’ igrača, za zanimljivost cijelog natjecanja, bilo da govorimo o Kupu ili Prvenstvu. Minule sezone su se za trofeje borili Mladost i Jug Adriatic osiguranje, ali iz prikrajka je uvijek vrebao i splitski Jadran kao momčad protiv koje se Zagrepčani i Dubrovčani nisu mogli, ni smjeli opustiti. Prema najavama, na Zvončacu slažu vrlo snažnu momčad za novu sezonu, jaču od prijašnje i s kojom će napadati trofeje. Jug AO i Jadran, to su opet dva kluba za vrh za sljedeću sezonu, s Mladosti i možda Primorjem EB koje vrebaju. No, važno je da ćemo i sljedeće sezone imati derbije barem dva jaka, vrhunska kluba.

Veterani i obećavajući klinci

Kada se pogledaju ne samo brojčani učinci, nego i tko su bili nositelji kvalitete najvećeg dijela momčadi, a posebno onih iz vrha, uočljivo je da su umnogome glavnu riječ imali oni najiskusniji, najstariji. Andro Bušlje (35) zasluženo je uostalom ponio i trofej za najboljeg igrača Prvenstva Hrvatske. No, nije on jedini među igračima malo dublje u 4. desetljeću koji su bili jedni od temelja svojih momčadi. Isto se može navesti i za Cosmina Radua (39) i Josipa Vrlića (35) također u Mladosti, Luku Lončara (34); zatim Anđela Šetku (35) u Jadranu…

Ipak, nije baš da su posve izostala i neka potpuno nova, mlada, još neafirmirana imena. Među mladićima koji obećavaju spomenuli bi (ne kao jedine), Roberta Stojanca (17) iz Jadrana i Tina Brubnjaka (20) iz Primorja EB. Stojanac je 2020. bio najbolji igrač mlađejuniorskog Prvenstva Hrvatske, a ove sezone još debelo tinejdžer Stojanac je počeo bilježiti malo osjetniju minutažu. Mladi dečko koji skreće pozornost na sebe. Baš kao Tin Brubnjak koji je do posljednje utakmice Prvenstva Hrvatske bio u utrci za naslov najboljeg strijelca lige s etabliranim Lorenom Fatovićem. Na koncu je ostao za 1 gol ‘kratak’, iako i s dvije utakmice manje, što nije beznačajan podatak. Puno je ipak bitnije da dečko s Kantride obećava.

Uz podsjetnik na konačan poredak Prvenstva Hrvatske 2020./21., spuštamo zavjesu na 30. jubilarno državno prvenstvo koje je i iznova donijelo silna uzbuđenja, te generalno vrlo dobar vaterpolo. Ovog tjedna još pratimo Jug Adriatic osiguranje na Final 8 Lige prvaka, no od tada sva je pozornost usmjerena na najdražu i najbolju vaterpolsku momčad u Hrvata, na naše Barakude! I njihov pohod na Tokio!

Prvenstvo Hrvatske – sezona 2020./21.

1. Mladost Zagreb

2. Jug Adriatic osiguranje Dubrovnik